Geef uw weerstand een boost in de sauna!

Bent u vaak snel verkouden? Of bang dat u binnenkort een verkoudheid zult krijgen? Gezond eten, op tijd slapen en geen kou vatten scheelt natuurlijk al een hele boek. Echter kunt u uw weerstand nog een extra boost geven. Dit doet u door een dagje naar de sauna te gaan. Op deze pagina geven wij de informatie waarom het gezond is en goed voor uw weerstand om de sauna te bezoeken.

De saunaronden doorlopen

De sauna bezoeken is echter niet alleen in het warme hok gaan zitten voor 10/15 minuten en de sauna weer verlaten. De sauna bezoekt u op een bepaalde manier. Dit doet u door de saunaronden op de juiste manier te doorlopen. Dit wordt ook wel saunagang genoemd. Hierbij stapt u allereerst onder de douche om uw lichaam ten eerste schoon te maken, maar ook voor een andere reden. Door voorafgaand aan de sauna uw lichaam onder de douche af te spoelen worden uw poriën meer geprikkeld in de sauna. Dit stimuleert het transpireren van uw lichaam. Na ongeveer 10/15 minuten in de sauna te zijn geweest kunt u in het dompelbad springen. Door de snelle afkoeling wordt de doorbloeding van de aderen geprikkeld en aan het werk gezet. Na het afkoelen van het lichaam kunt u even rust nemen om vervolgens weer een van de sauna’s te betreden. Hierna doet u weer hetzelfde en springt u in het dompelbad.

De verbeterde doorbloeding is erg goed voor uw lichaam en geeft uw weerstand een boost.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *